Veelgestelde vragen

> Waar vind ik uitgebreidde informatie?

Uitgebreidde informatie over signaalklok kunt u vinden onder het kopje "Downloads" als PDF bestanden.
.

> Ik wil op verschillende locaties een signaalklok monteren, moet ik nu op alle locaties alle signaaltijden apart invoeren?

Nee, wij verkopen ook een master/slave systeem. Hierbij nemen de slaves de signaaltijden van de master automatisch over. Kijk voor dit systeem in onze webshop! Meer info nodig? Mail of bel ons dan even.
.

> Waaraan moet mijn netwerkverbinding voldoen?

De netwerkverbinding moet geschikt zijn voor (IEEE 802.3) 10Mbit/s connecties.
.

> Hoe stel ik de tijd in?

Het moduul synchroniseerd bij het opstarten via de gateway van de router naar de NTP server via poort 123 en haalt zo de juiste tijd op. Instellen gaat dus automatisch. Eenmaal opgestart wordt de tijd elk uur opnieuw gesynchroniseerd. De tijdzone is standaard ingesteld op +1 UTC voor (CET) Nederland en half Europa. De klok loopt altijd precies op tijd met automatische zomer- en wintertijd omschakeling.
.

> Hoe controleer ik de tijd?

Om te controleren of uw moduul de goede tijd heeft, typt u "/clock" (zonder aanhalingstekens) achter het IP-adres van uw module. Een voorbeeld hiervan is: http://192.168.1.200/clock
.

> Wat te doen als er op de '/clock' pagina staat 'Waiting for NTP...'?

Als er op de /clock pagina staat 'Waiting for NTP...', dan is de signaalklok niet gesynchroniseerd met de tijdserver. Als het timeserver IP correct is, is de kans groot, dat poort 123 van uw netwerk niet open staat. Via deze poort wordt de tijd opgehaald. Controleer of de poort open staat in de router. Laat dit eventueel door een systeembeheerder doen. Controleer tevens of u een werkend NTP server IP-adres gebruikt.
.

> Loopt uw klok niet goed?

Wanneer uw module de oude standaard NTP-server gebruikt, kan het zijn dat deze niet goed meer synchroniseert.
U kunt op de "/clock" pagina controleren of de tijd goed loopt, een voorbeeld van zo'n pagina is: 192.168.1.200/clock.
Hieronder de oplossing voor dit probleem:
Bij oudere versies van de signaalklok gebruikten we het NTP server adres 17.254.0.31
Tegenwoordig kan men beter het adres 134.130.4.17 gebruiken.
Voor oudere software-versies (t/m 7) is dit als volgt in te stellen:
Typ in uw browserbalk: UWIPADRES/ci?ns=134.130.4.17&tz=+1&pw=secret en herstart de module.
Voor softwareversie 8 of nieuwer werkt dit als volgt:
Ga via uw "/config" pagina naar SetNTPserver en pas hier het NTP srv IP aan. Voer het wachtwoord (standaard = secret) in en klik op apply.
Start nu de module opnieuw op en indien u gebruik maakt van een manual ingang, moet u deze bij SetInput weer even aanvinken.
Mocht de tijd nu nog niet opgehaald worden, dan volgen hier enkele andere IP-adressen: 163.172.223.237 / 213.154.229.24 / 213.154.236.182 / 194.109.22.18 / 213.109.22.18
.

> Hoe kan ik de module resetten als ik iets fout heb gedaan?

Om de module te resetten moet u de spanningsbron verwijderen en de deksel van de module openen. Vervolgens drukt u het knopje op de print in en terwijl u deze knop ingedrukt houdt sluit u de spanningsbron weer aan. De module haalt nu weer een IP op via DHCP.
Bij oudere versies van onze module kan het zijn dat er geen schakelaar te vinden is. Bij deze modules moet men de jumper sluiten.
.

> Heeft u op de plek waar de signaalklok moet komen geen netwerkaansluiting?

In dat geval kan er gebruik worden gemaakt van een PowerLine Homeplug. Hiermee wordt de netwerkdata over het 230V lichtnet getransporteerd en zo is het netwerk op elke plek toch bereikbaar. Tevens is er een WiFi module beschikbaar, de IPIO-WiFi, om het geheel draadloos te maken.
.

> Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Om het wachtwoord van de module op te vragen navigeert u naar de configuratie pagina van uw module.
Vervolgens opent u de deksel van de module. Er is op de printplaat een schakelaartje te zien.
U houdt de schakelaar ingedrukt en terwijl u dit doet ververst u de webpagina.
Het wachtwoord komt nu zichtbaar in het 'passwd' vak te staan. Noteer/onthoud dit wachtwoord goed!
.

> Toch nog problemen?

Heeft u na het bekijken van onze downloads en FAQ toch nog vragen? Mail ons dan via: info@dwrd.nl of neem telefonisch contact op tijdens onze openingstijden.
.